Vinyasa Power Yoga (Hardcore)

Vinyasa Power Yoga er en kombination af den dynamiske og kraftfulde Astanga yoga og den blide Hatha yoga. Her styrker og smidiggør du din krop gennem dynamiske øvelser, hvor fokus på åndedrættet indgår som en naturlig del. Vinyasa Power Yoga opbygger din styrke i arme, ben, ryg og mave og er ideelt for dig, der gerne vil have sved på panden i din yoga-praksis. Hver uge er der nye fokusområder – nogle gange er det yogaøvelser for ømme nakke og skuldre – andre gange er det at få styrket vores biceps og triceps.

Vinyasa Power Yoga er serier af solhilsner, styrkende coreøvelser, udfordrende balanceøvelser, blide stræk af rygsøljen, rygøvelser og decideret yoga-styrketræning af hele kroppen. De sidste femten minutter er liggende øvelser, hvor vi mentalt skuer ned for tempoet – og lader roen forplante sig i hele kroppen.

Øvelserne i Vinyasa Power Yoga er også med til at frigøre toxiner i kroppen og via de styrkende yoga-øvelser får du masseret de indre organer, som alt sammen er med til at rense din krop for affaldsstoffer. Har du en stresset hverdag er Vinyasa Power Yoga særlig god, fordi du både arbejder fysisk og mentalt med din krop og de afslappende øvelser i slutningen af timen fjerner de momenter af uro og stress, du måske slås med i løbet af en lang arbejdsuge.

Viyasa Power Yoga kræver udholdenhed og lyst til at udfordre din krops grænser. Timen er for dig, som gerne vil have en stærk, tonet, smidig krop og en flot, styrket holdning. Vinyasa Power Yoga er særlig styrkende for ryg, arme og hele core muskulaturen.

Stress af-Yoga (Yin)

Lider du af stress, angst eller har du svært ved at komme dig efter en langvarig skade, så er min Stress af-yoga måske noget for dig?
Det er 75 min blid, afstressende yoga med fokus på nakke, skuldre og lænd. ALLE kan være med – uanset alder, vægt eller fysik. Det er kun din utålmodighed, der bliver udfordret i denne time. Regelmæssig yoga har en videnskabelig forbedret effekt på dine stresshormoner i kroppen og derfor er den blide yogaform eminent til at hjælpe din krop og dit sind til at komme i balance.
Alle stillinger er blide og vi går langsomt frem og vi er primært liggende på måtten – ingen stående stillinger.

Vinyasa Power Yoga (Medium-core)

Har du aldrig dyrket yoga før? Eller er det længe siden? Så prøv en Blid Vinyasa time!

Her går vi langsomt fremad, og vi byger timen op med de klassiske solhilsner, styrker ryg, mave og ben – men i et langsommere tempo end i Vinyasa Power Yoga. Nogle gange har jeg fokus på lænden, andre gange på core eller haserne. Det kan også være jer, der giver mig et hint om hvilket fokusområde vi skal arbejde mest intenst med.

Timen slutter af med 10 minutters afstressende, afspændende yoga, så krop og sind kommer i balance.